Nagrade čikaške filmske kritike uoči Oskara

U predvečerje dodele nagrade američke Akademije za filmsku umetnost i nauku, nešto je neprimetnije prošla dodela Nagrada čikaške filmske kritike. Svečanost je upriličena u Šekspirovom pozorištu u Čikagu, a najviše nagrada su pokupili “Almost Famous” Kamerona Kroua (Cameron Crowe), koji se nije proslavio u nominacijama za Oskara, i, naravno, slavom ovenčani “Pritajeni tigar, skriveni zmaj”: svaki po četiri.

“Almost Famous” je dobio nagrade za najbolju domaću fotografiju, najbolji scenario, i najbolju žensku sporednu ulogu za Frensis MekDormand (Frances McDormand), kao i za novog glumca koji najviše obećava [u ovoj kategoriji nagrađen je Patrik Fjudžit (Patrick Fugit) – na slici]. “Tigar” je dobio nagrade za najbolji film na stranom jeziku, najbolju kameru, najbolju originalnu melodiju i novu glumicu koja najviše obećava – Zang Ziji (Zhang Ziyi).

Jedan od najpoznatijih “oskarovaca”, Tom Henks (Tom Hanks), dobitnik je muškog glumačkog priznanja za glavnu ulogu u “Cast Away”, a Elen Burstin (Ellen Burstyn) za najbolju glumicu za “Requiem for a Dream”, dok je dobitnik Zlatnog globusa Benisio del Toro (Benicio del Toro) nagrađen priznanjem za najbolju sporednu mušku ulogu, za film “Traffic”.

Od ostalih pobednika, izdvajamo “The Life and Times of Hank Greenberg” i “The Filth and the Fury”, koji je proglašen za najbolji dokumentarac. I, naravno, za Oskara dvostruko nominovanog Stivena Soderberga (Steven Soderbergh), koga čikaška filmska kritika smatra najboljim rediteljem u 2000. (za ostvarenje “Traffic”).

Pratite Krstaricu na www.krstarica.com